ConstruCasa

Bouwen

17 jaar geleden werd Carolina van Heerde geraakt door de slechte omstandigheden waarin vele Guatemalteken leefden. Ze besloot te emigreren en zette stichting ConstruCasa op. Inmiddels heeft ze meer dan 1400 huizen en 200 scholen en ziekenhuizen gebouwd. Een verbluffend resultaat.

Marky en ConstruCasa

Wij kennen Carolina en haar organisatie goed en zijn ontzettend trots dat we samen met haar een mooi project gaan realiseren. We gaan ons inzetten om twee klaslokalen te bouwen voor de straatarme gemeenschap Chiriqui.

Laatst was ik weer in Guatemala en bezocht ook het dorp Chiriqui. Het dorp werd zwaar getroffen door de tropische stormen in 2021 en de school werd verwoest. Stap voor stap, klaslokaal voor klaslokaal wordt de school nu opnieuw gebouwd. Onderstaand filmpje vertelt het verhaal.

Klik hier als je mee wilt helpen om een goede school voor de kinderen van Chiriqui te bouwen. Je kunt ook contact met ons zoeken, dan kijken we samen wat we kunnen doen!