De stichting

Wat doen we?

Marky werkt samen met onderwijsprojecten in Guatemala die kansarme kinderen de mogelijkheid geven naar school te gaan. Door middel van allerlei activiteiten en producten werven we gelden.
Stichting Marky heeft geen winstoogmerk en streeft niet naar winst omwille van de winst zelf. De met de activiteiten behaalde opbrengsten komen ten goede aan de doelstelling van Stichting Marky.

Wie zijn we?

Met veel plezier runnen we Stichting Marky. Heb je interesse of wil je meer weten? Mail dan naar maaike@stichtingmarky.nl of bel met +31 (0)6 52408906.

Maaike Dijkmans: voorzitter
Alweer 23 jaar geleden was ik voor het eerst in Guatemala. Voor mij nog steeds het mooiste land op aarde. Zoals velen kan ik het niet uitleggen maar Guatemala heeft iets magisch. Tegelijkertijd is er zoveel armoede ongelijkheid en geweld. Na thuiskomst voelde ik grote behoefte om me voor dit land in te zetten. Met mijn familiebedrijf ondersteunden we verschillende projecten. Ieder jaar bracht ik een bezoek. Het voelde steeds als niet genoeg. De laatste jaren ben ik meer en meer mijn werk en passie in elkaar aan het schuiven. En daar is stichting Marky uit voort gekomen. De bedoeling is dat we met het jaar meer impact kunnen gaan maken. Blij ben ik met mijn bestuursleden dat ze me hierbij willen helpen. We maken mooie stappen…

Mik in ’t Veld: secretaris
Vanaf het begin ben ik betrokken bij stichting Marky. Ik heb veel vertrouwen in de wijze waarop Maaike onze projecten selecteert. Ik weet dat het geld dat we werven echt goed terecht komt. Doordat de lijnen zo kort zijn weten we heel goed hoe het gaat met de projecten en wat er nodig is. Het voelt goed om op deze manier te helpen. Ik ben van plan om nog veel meer te doen omdat we met Marky echt het verschil kunnen maken voor deze mensen.

Caspar

Caspar Beke: penningmeester
Mijn partner Paula kent Maaike al vanaf haar studententijd.
Zij hebben samen gereisd door Guatemala. Ook toen al ondersteunde Maaike educatieprojecten in dit mooie maar arme land.
Haar netwerk is in al die jaren steeds groter en betrouwbaarder geworden. Ik vind het fijn dat ik op deze manier mijn bijdrage kan leveren.

nancy dekker

Nancy Dekker: Bestuurslid Communicatie & PR
Wat een mooi en dankbaar werk doet deze stichting!
Want wat is er nu mooier dan die blije gezichtjes van kinderen die door de inzet van Marky de kans krijgen zich te ontwikkelen. Wat voor mij als vrijwilliger ook telt is het blije gezicht van mijn vriendin Maaike, die vol trots en passie vertelt over haar projecten en haar kinderen in Guatemala. Met zoveel liefde voor het land en deze kinderen geeft zij deze stichting een vertrouwd gezicht.
Ik ben blij dat ik met mijn inspanningen als bestuurslid communicatie & PR een klein steentje kan bijdragen aan dit prachtige initiatief en hoop (en verwacht 😊) dat scholen, organisaties en donateurs zich massaal gaan aanmelden en we samen nog heel veel ‘Kids to School’ mogen kleuren!

Ambassadeurs

Stichting Marky kan rekenen op de trouwe steun van verschillende ambassadeurs. Betrokken vrijwilligers die zich, ieder op hun eigen manier, inzetten om kansarme kinderen naar school te kunnen laten gaan.

Dit zijn onze ambassadeurs:

Nico

Nico Claassen
Tijdens mijn bezoek aan Guatemala ben ik er voor 100% van overtuigd geraakt, dat het werk van deze stichting er niet alleen echt toe doet, – niet alleen als druppel op de gloeiende  plaat – , maar daadwerkelijk bijdraagt aan de educatieprojecten in Guatemala.
Ik vind het fijn dat ik op deze manier mijn bijdrage kan leveren. En uw steun wordt enorm gewaardeerd en gaat het verschil maken!

Annegien Span
Maaike en ik kennen elkaar al erg lang. Vanaf het eerste uur heb ik Marky gesteund.
Ik vind het een hele positieve manier van goed doen en dat past erg goed bij mij.
Met veel plezier werk ik dan ook met het bestuur samen om zoveel mogelijk kindjes naar school te helpen.
Ik weet zeker dat we veel mooie resultaten gaan boeken!